mardi 20 novembre 2012

One Day at the International Herald Tribune

The IHT's gold diggers

Three members of the archives staff told us about their main activity namely the digitalisation of the newspaper's old editions. This will be soon ended and they will work on their other tasks such as the daily headline.
The International Herald Tribune (IHT) has recently established a section which consists in publishing daily an article from a previous edition written on the same day of another year. This shows the evolution of social issues of society since the first publication in 1835.
For example, fashion was very important at that time and each day several pages were dedicated to it. Nowadays, the IHT is more concerned about news.


Choosing pictures


In the International Herald Tribune, one of the most important points are the pictures. On the front page, the journalists will choose a photo either color or black and white, shocking or moving in order to attract the attention of the reader.

Some days, you will find a big central photo and the other days, three smaller pictures on this page. However, they have to be very careful about copyright. and check where the pictures come from because France is really strict about it.
Moreover, the photos are different according to the countries. For example, in Singapore, you can't show cigarettes or smoking people.
Another point is advertisement. without this revenue the journal would not survive. To match the readership – a majority of men – the journalists select watches advertisements of luxury brands such as Guess or Rolex most of the time.


There are a lot of conditions to illustrate the news.

In the front page, journalists print the most important photo which represent the news of the day, consequently the picture is largest and more expensive than the others (150euros). In addition, a black and white photography is cheaper than a color one ( reserved for sport news). Movement photography are researched by journalists as they can tell us a story; it is more attractive for the readers.

However, the choice of the photography depends on the culture of a country ( for instance no cigarettes in Japan, black and white in Australia…) If the journal do not respect it they can be punished by paying or being not allowed to publish the photography and in the worst-case they go to trial.

In broadsheet copyrights have to be respected especially in France where the law is very restrictive.






Trois journalistes du service des archives nous ont expliqué leur rôle au sein de la rédaction de l'International Herald Tribune (IHT). Leur principale activité, ces dernières années, a été la numérisation des anciennes éditions du journal. Cette mission étant bientôt achevée, ils pourront consacrer davantage de temps à leurs autres tâches comme leur rubrique journalière récemment créée qui présente quotidiennement un article d'une édition précédente paru le même jour.
Cette rubrique montre à quel point les préoccupations de la société ont évolué. Par exemple, la mode occupait une place importante et plusieurs pages lui étaient chaque jour dédiées avant guerres, alors que de nos jours, le IHT est principalement axé sur l'information même si la rubrique mode existe toujours.




Dans l'International Herald Tribune, un des points le plus important est le choix des images.
A la une, les journalistes vont choisir une photographie en couleur ou en noir et blanc, choquante ou émouvante pour attirer l’œil du lecteur.
Certains jours, vous trouverez une grande photo centrale tandis que d'autres jours, vous trouverez trois photos plus petites.
Cependant, ils doivent être très vigilants à propos des droits d'auteur. En effet, ils ont pour obligation de sans cesse vérifier d'où proviennent les images parce que la France est très stricte dans ce domaine.
De plus, les photos sont différentes selon les pays. Par exemple, à Singapour, les journaux ne peuvent pas publier d'images de cigarettes ou de personnes en train de fumer.
Un autre point qui a aussi son importance, la publicité. Grâce à cela, le journal dispose de revenus, sans lesquels il ne pourrait pas survivre. Pour correspondre au lectorat majoritairement masculin, les journalistes sélectionnent des publicités de montres, de marques de luxe comme Guess ou Rolex.

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