jeudi 28 novembre 2013


In my cupboard, there are casual clothes like basic or colorful jeans, simple t-shirts, jumpers, colorful sockets and also sneakers. There are also bright colored pyjamas, shorts, dresses and skirts. Well, all kinds of clothes in my cupboard. However, there are also special clothes such as dresses for weddings, for parties with my friends, and also sandals and tongs, which I never wear at school because I hate my feet.
When I am at home, I’m fond of wearing pyjamas and crop tops with a pony tail or a bun.

I usually shop at the closest mall next to my place, but I also buy clothes anywhere during travels or when I walk down the street to have a good time with friends or my parents.

I don’t like people wearing gaudy colours on t-shirts, pants and shoes, it seems too ostentatious, and personally, I won’t wear this in my entire life!

I wouldn’t wear expensive clothes if I could afford it, but I would buy more clothes than usual, without having to look at the price.

I think colors reflect my mood of the day. For example, if I wear black clothes, it means that I am upset or angry. On the contrary, if one day I wear blue clothes, it can mean that I am very enthusiastic, because navy blue is my favourite colour.
When I see people wearing strange clothes or something out of the ordinary, I don’t ignore them, I will try to know them before passing judgment, because our style doesn’t really reflect our personality.


Dans mon armoire, il y a principalement des habits décontractés, comme des jeans simples ou de couleurs plus vives, des t-shirts simples, des pulls des chaussettes colorées et aussi des baskets. Il y a aussi des pyjamas colorés, des shorts, des robes et des jupes. En bref, il y a toutes sortes de vêtements dans mon armoire. Cependant il y a aussi des habits « spéciaux » comme des robes habillées pour les mariages, les fêtes avec les amis, et aussi des sandales et des tongs, que je ne porte jamais à l’école parce que j’ai horreur de mes pieds.
Quand je suis chez moi, j’adore porter mon pyjama et des débardeurs avec une queue de cheval ou un chignon.
 
J’ai l’habitude d’acheter mes vêtements au centre commercial le plus proche de chez moi, mais également n’importe où quand je suis en voyage, lorsque je me balade avec mes amis ou mes parents.

Je n’aime pas les personnes qui portent des vêtements trop voyants, de mon point de vue ça semble trop, et personnellement, je ne porterai jamais ça !

Si j’avais les moyens, je ne m’achèterais pas forcément des marques, mais plutôt de la quantité, sans regarder les prix.

Je pense que les couleurs reflètent mon humeur. Par exemple, si je porte des vêtements sombres, ça signifie que je suis énervée ou de mauvaise humeur. Au contraire, si je porte du bleu, ça veut dire que je suis très heureuse, parce que le bleu marine est ma couleur préférée.
Quand je vois les gens porter d’étranges vêtements ou quelque chose de peu banal, je ne l’ignore pas, j’essaie plutôt d’apprendre à le connaitre, car notre apparence ne reflète pas toujours notre personnalité.

Aurélie M

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire