mardi 5 novembre 2013

Vox Pop: Education

Students have asked questions to a number of their friends at school.
Here are the answers they got:

What do you think about your workload during school time? And during the holidays?

Some people think that there is too much homework during the holidays and there are a lot of changes between middle school and high school. The teachers give homework all of sudden, for example during two weeks students have no homework and suddenly they have all the tests in all subjects in one week. They think just of their subject and they don’t take into account the other homework of other teachers. In some subjects students have difficulties because it’s too fast.

Que pensez-vous du travail fourni pendant le temps scolaire ? Et durant les vacances ?

Certaines personnes pensent qu’il y a trop de travail pendant les vacances et qu’il y a trop de changements entre le collège et le lycée. Les professeurs donnent tous les devoirs en même temps, par exemple pendant deux semaines les élèves n’ont pas de devoirs et d’un coup ils ont tous les contrôles dans toutes les matières en une semaine. Ils ne pensent qu’à leur matière et ne prennent pas en compte les autres devoirs des autres professeurs. Dans certaines matières les élèves ont des difficultés car cela va trop vite.


Apolline

Are you for or against getting less holidays?

Some students are against getting less holidays because they think that holidays were created for students to relax of the school and they have a lot of schooldays compare to holidays. Students must have time to rest and one of them thinks it’s better to have more classes in a day and more holidays.
Some people think that we have enough holidays but that it isn’t well spread over the year. We can work two months without holidays and it can be tough because sometimes we need to relax from all the work we’ve done during the year. They just think that if the holidays were better spread over the year it would be way better.
            Some however think that we don’t get enough holidays. They think that it’d be better if we had more because that way we could work harder during the school periods and not be tired at the end of a term for example. At that point of the year, we can be really tired and need to think of other things and relax because of our overwork. And we can even lose motivation and so the holidays would be really welcomed.
The time when we’re the most tired is usually at the end of the year and it’s also at this time that we have less holidays.
So, lots of people think we should get more holidays especially at the end of the year.

Holidays are meant to change our ideas. Students feel better when then travel because they get out of the school’s atmosphere. Students are more interested in having more holidays because for them holidays mean freedom.
On top of that, many students prefer to have less holidays but to finish class earlier in the afternoon.

Etes-vous favorable a une réduction des vacances ?

Quelques élèves, sont contre le raccourcissement des vacances car ils pensent que les vacances on tété crées pour que les élèves se relaxant de l’école, et ils ont beaucoup de jours de cours comparé aux vacances. Les élèves ont besoin de repos et un d’eux pense que c’est mieux d’avoir plus de cours dans une journée et plus de vacances.
Les vacances servent à changer les idées. Les élèves se sentent mieux quand ils voyagent car ils sortent de l’atmosphère de l’école. Les élèves préfèrent avoir plus de vacances car pour eux, les vacances représentent la liberté.
Sur ce, beaucoup d’élèves préfèrent avoir moins de vacances, et de finir les cours plus tôt, dans l’après-midi.
Certaines personnes pensent que nous avons assez de vacances mais qu’elles ne sont pas assez bien réparties tout au long de l’année. On peut travailler deux mois sans avoir de vacances et cela peut être assez difficile car on peut avoir besoin de se relaxer après tout le travail qu’on a fourni. Ces personnes pensent que ce serait mieux si les vacances étaient mieux réparties au cours de l’année.
            Cependant, d’autres personnes pensent que nous n’avons pas assez de vacances. Elles pensent donc que ce serait mieux si nous en avions plus comme ça nous pourrions travailler plus dur pendant les périodes scolaires et ne pas être fatigués à la fin d’un trimestre, par exemple. A ce moment de l’année, on peut devenir très fatigué et avoir besoin de penser à autre chose et de se relaxer à cause de notre travail. On peut même perdre la motivation et donc des vacances seraient les bienvenues.
Le moment de l’année où l’on est le plus fatigué est à la fin de l’année et c’est aussi à ce moment que l’on a le moins de vacances.
De nombreuses personnes pensent donc que nous devrions avoir plus de vacances, surtout à la fin de l’année.
Lucile,Sami & Alexandre

What do you think about teachers who say “vous” to pupils?

           Some people think teachers should say “vous” to pupils. Indeed, they believe it’s important to keep a certain distance between teachers and pupils. They say teachers are not friends of the children and should show it. As far as they are concerned, they find that saying “tu” is self-degrading for teachers.
          But some people think the contrary: for them keeping distance with pupils is absurd. They even find this scary, and conceive that children will have a lack of motivation with a teacher who say “vous” and it can make them uncomfortable.


Que pensez-vous des professeurs qui vouvoient les élèves?

   Certaines personnes pensent que les professeurs doivent vouvoyer leurs élèves. En effet, ils croient que c'est important de garder une certaine distance entre les professeurs et les élèves. Ils disent que les professeurs ne sont pas les amis des élèves et qu'ils devraient le montrer. Selon eux, ils trouvent que tutoyer revient à s'abaisser au niveau des élèves.
    Mais certaines personnes pensent le contraire: pour eux garder de la distance avec les élèves est absurde. Ils trouvent même cela effrayant et pensent que les élèves vont avoir un manque de motivation avec un élève qui vouvoie et cela peut être inconfortable.

Martin

What do you think about the relationship with teachers?

Some people think that teachers are friendlier than fifty years ago and that is good but others think that teachers are less respected because of this.
It’s better to have some distance with teachers that-is something a lot of people think; There is more teaching than before and pupils participate more to lessons;
There should not be too much affect between teachers and students.
Camille


Do you think it’s good to work by mail with your teachers?
Most people think it’s an advantage to be able to progress quicker by mail so the teacher can explain precisely what mistake the students made. We can have more information. Teachers can give personal exercises, a majority think.
It makes a better relationship with teachers, there is a better atmosphere in school. Teachers are more open to speak about other things than school.
But there is a minority of people who think that it could create inequalities. Those who are not connected. There is another problem.
So that’s a real advantage for the rich but a really big disadvantage for the poor.
Claire

What do you think of wearing uniform at school?

Some people think that wearing uniforms at school is interesting to make us a community where nobody can feel superior to anybody else. Also students can feel less nervous about the image they give to others as because if everybody is the same, no one can put you down and you can now affirm yourself with your personality and not with your appearance. Pupils could stop judging from differences and focus on studies, because maybe it is just outfits, but it makes people pass judgement.
However, other think that it is a stupid idea to ask to ask students to wear a uniform because they can feel uncomfortable about similar looks since they could no longer be expressive, assert their personality et their way of being, and feel themselves.

Que pensez-vous du port de l’uniforme à l’école ?

Certaines personnes pensent que porter l’uniforme à l’école est intéressant pour faire de nous une communauté dans laquelle personne ne peut se sentir supérieur par rapport à quelqu’un d’autre. Les étudiants pourraient aussi se sentir moins nerveux à propos de l’image qu’ils donnent aux autres du fait que si tout le monde est pareil, personne ne peut te rabaisser et tu peux dès lors t’affirmer par ta personnalité et non ton apparence. Les élèves pourraient arrêter de juger sur les différences et se concentrer sur les études, car peut-être que ce ne sont que des tenues, mais ça rend les gens critiques.
D’autre part, d’autres pensent que c’est une idée stupide de demander aux étudiants de porter l’uniforme car ils peuvent ne pas être à l’aise à propos des airs similaires du fait qu’ils ne pourraient désormais plus s’exprimer, affirmer leur personnalité et leur façon d’être et se sentir eux-mêmes.

Nayla


     Do you think that teachers do enough to curb bullying?
            Some people think teachers do enough to curb bullying at school, and in their opinion, they take care of children well because they are there for this. They think also they are closer to students than by the past, when the corporal punishment was allowed and when therefore, there was a distance between teachers and pupils.
      However, some others think teachers don’t really realize the reality of this form of ‘’quiet violence’’, at first because the subject is not dealt enough at school for them, and at second because the scenes of this actions take sometimes, see too often, outside school, and that’s why teachers say that are not  ‘’concerned’’
       More than ever, the question of the teacher’s implication against bullying at school divides the minds.


       Pensez-vous que les professeurs en font assez pour combattre la violence à l’école?

        Certaines personnes pensent que les professeurs n’en font effectivement pas assez pour réduire la violence à l’école

    
What do you think about relationships between students and teachers?

 There are divided opinions:
Some think teachers are sometimes (or always) demanding but it’s to help students to succeed. Most teachers (except university teachers?) are attentive with their students, they’re considerate, and they listen to them when pupils have got problems but some students take advantage of the kindness of teachers. They believe that teachers are “their friends” so they are “rude” and they don’t respect them.
  Apart from that, teachers should keep their distance with their students.
  In conclusion, in France, the relationships between students and teachers are good but they can be better, according to people.
                                                                                                          
Que pensez-vous des relations entre les élèves et les professeurs ?
 
    Il y a des opinions divergentes :
Beaucoup pensent que les professeurs sont souvent (ou tout le temps) exigeants mais c’est pour aider les élèves dans leur réussite. La plupart des professeurs  (à l’exception des professeurs d’université) sont attentifs à leurs élèves, ils sont à leur écoute quand ceux-ci ont des problèmes mais certains élèves profitent de la gentillesse de leur professeurs. Ils pensent que les professeurs sont « leurs amis » par conséquent ils sont insolents et ils ne les respectent pas.
  Malgré cela, les professeurs doivent garder leurs distances avec leurs élèves.
En conclusion, en France, les relations entre les élèves et les professeurs sont bonnes mais elles pourraient être meilleures, selon la population.
                                                                                                                             Aurélie
      What do you think about homework?

  Homework allows going over your lessons and practicing.
Sometimes there is too much homework and sometimes there isn’t any at all. It should be better spread. “We should have the choice of doing or not homework” It’s a sentence that is often said.
Teachers should reorganize the way of teaching and adjust to the difficulties of the students.
The homework in high school is too long even though this is necessary.
More over homework shouldn’t be graded. In conclusion, the opinions are divided.


Que pensez-vous des devoirs maison?

Les devoirs maisons permettent de revoir les leçons et de les pratiquer.
Parfois, il y a trop de devoirs et parfois il n’y en a pas du tout. Cela devrait être mieux réparti.
«Nous devrions avoir le choix de faire ou de ne pas faire nos devoirs » est une phrase qui revient souvent.
Les professeurs devraient réorganiser leur manière d’enseigner et ajuster les devoirs en fonction des difficultés des élèves.
Les devoirs au lycée sont trop longs même s’ils sont nécessaires. De plus, ils ne devraient pas être notés.
En conclusion, les opinions sont divergentes.

 Hawa-Léa

What do you think about the grading system?

        Most people think that the grading system has to change. For some students it’s really harsh. When you have a bad mark, you don’t feel good and it can generate repercussions with your parents.
Moreover the grading system in sports is not fair because we don’t have the same physical skills.
The current grading system creates real competition between the students and people who underachieve can’t express themselves as well as they could.

        However, some people think the grading system is good. They believe that it’s better for self evaluation.
Moreover, it’s important to see if we have gained skills.
So, even if the current grading system is good we have to try another one to see if it’s better.


Que pensez-vous du système de notation?

         La plupart des gens pensent que le système de notation doit changer. En effet, pour quelques élèves c’est très dur. Par exemple lorsqu’un élève à une mauvaise note, il peut se sentir mal et cela peut engendrer des répercussions négatives avec ses parents (privé de quelque chose par exemple).
De plus, en sport, le système de notation ne permet pas de juger les élèves à leur juste valeur, les capacités physiques de chacun étant différentes selon les individus.
Le système de notation actuel crée une sorte de compétition entre les élèves, et les personnes qui sont en échec scolaire ne peuvent alors pas progresser à leur rythme.

         Cependant, d’autres personnes pensent que le système de notation est bien, et que ce système est le plus adéquat pour s’auto évaluer.
De plus, il est important de savoir si l’on a acquis les compétences requises.
Donc, même si le système de notation actuel semble correct il serait judicieux d’en essayer un autre pour voir s’il serait plus adapté.

Mathis


How do you feel about the grading system in schools?

Some people think that the grading system is good because it helps you learn from your mistakes when the test is well graded. It makes them work better and see if you have understood. However others think that it’s bad because sometimes there are teachers who grade tests severely whereas others aren’t that severe. There are some teachers who take it too seriously and then all students haven’t got great grades. Sometimes, a couple of students don’t get graded like the other students. When you compare their tests they don’t get the same points even though they had the same answers. Some teachers vary too much so the students don’t know how to write in their tests. The pupils feel that the teachers ask too much but it helps some students show the teachers what they’re capable of. Some testes take too much time whereas the others only take 15 minutes.


Qu’est ce que vous pensez du système des notes à l’école?
Certaines personnes pensent que le système des notes est bien car ça vous aide à apprendre de vos erreurs quand le contrôle est bien noté. Les notes vous permettent de mieux travailler et de savoir si vous avez bien compris. Cependant d’autres pensent que ce n’est pas bien car de temps en temps il y a des professeurs qui notent sévèrement des contrôles alors que d’autres ne sont pas sévères. Il y a aussi des professeurs qui prennent les notes trop au sérieux et donc tous les élèves n’ont pas de bonnes notes. De temps en temps, un groupe d’élèves n’a pas de bonnes  notes alors que les autres ont des bonnes notes. Quand vous comparez leurs contrôles, ils n’ont pas le même  nombre de points malgré leurs réponses similaires. Tous les professeurs sont différents donc les élèves ne savent pas quoi écrire dans leurs contrôles. Les élèves pensent que les professeurs demandent trop de choses mais  cela en aide certains  à montrer de quoi ils sont capables. Certains contrôles prennent trop de temps  alors que d’autres ne prennent que 15 minutes.

Léa

Do you think that schools are well IT equipped?
Everybody think that schools are IT equipped. They think, today, each school and each classroom are enough IT equipped with a lot of computers, video projectors or digital boards. Moreover, you can use all the new technologies. One of them thinks it can help you when you have some research or homework to do.
But, one of them thinks we could have more IT equipment like a computer instead of pens and books. He also thinks that the teacher can be replaced by robots or we can have video projector lessons. Other students think it's better to have copybooks instead of computers. They think we can't replace everything by IT.
To conclude, most of them think we needn't use IT equipment for everything.

Pensez-vous que les écoles sont bien équipées en informatique ?
Tout le monde pense que les écoles sont bien équipées en informatique. Ils pensent, qu'aujourd'hui, chaque école et chaque classe sont assez équipées en informatique avec de nombreux ordinateurs, vidéo projecteurs ou tableau numérique. Cependant, tu peux utiliser les nouvelles technologies. Un d'entre eux pense que ça peut aider quand tu as certaines recherches ou devoirs a faire.
Mais, un d'entre eux pense que l'on pourrait avoir plus d’équipement informatique comme un ordinateur a la place des stylos et des livres. Il pense aussi que les professeurs pourraient être remplacer par des robots ou l'on peut avoir des cours vidéo projetés. D'autres élèves pensent qu'il est mieux d'avoir des cahiers a la place d'ordinateur. Ils pensent que l'on ne peut pas tout remplacer par l'informatique.
Pour conclure, la plupart d'entre eux pense que l'on a pas besoin de tout remplacer par l'informatique.
Hugo

Do you agree with school for children on Wednesday morning?

A lot of people think that it’s a bad idea to get students work on Wednesdays for many reasons.
First they think that children can have a break to relax.
At the same time, students can do activities on Wednesdays, or do their homework.
If they have a day off they will be more focused in class. On the contrary one of them thinks that it’s a good thing if teenagers have school on Wednesday because they have less lessons in one day.
Personally, I think that if children work on Wednesday they will finish their lessons earlier and a lot of parents can’t go and pick up their children at school. So it can be a problem.


Êtes-vous d’accord pour que les enfants travaillent le mercredi matin ?

Beaucoup de personnes pensent que c’est une mauvaise idée de faire travailler les élèves pour plusieurs raisons.
Tout d’abord ils pensent que les enfants peuvent avoir une pause pour se reposer.
En même temps, les élèves peuvent faire des activités le mercredi, ou ils peuvent faire leurs devoirs.
Si ils ont une journée de détente, ils seront peut-être plus concentrés en classe. Au contraire, l’un d’entre eux pense que c’est une bonne chose que les adolescents travaillent le mercredi car ils peuvent avoir moins de cours dans une seule journée.
Personnellement, je pense que si les enfants travaillent le mercredi, ils finiront leurs cours plus tôt et beaucoup de parents ne pourront pas venir chercher leurs enfants a l’école. Donc ça peut être un problème.

Ségolène


What do you think about the homework at school?

All the teens think that they have a lot, too much homework, and so they can’t do any sports, or have fun with some friends, go to the cinema, eat and spend time together … They can’t go to bed early, and it have consequences about their mood the next day: they feel sleepy and tired.

They told me they never hesitate to skip their homework because it is not important; they also told me that nobody does it seriously.

A student said that he has too much lessons and so he hasn’t any time to do his homework.

To me, I think we have too much homework because in high-school, we finish late and we have so many works after. We haven’t got any time to relax and get out of the studies’ atmosphere.




Qu’est-ce que vous pensez des devoirs après l’école?

Tous les adolescents interrogés pensent qu’ils ont beaucoup, beaucoup trop de devoirs, et donc ils ne peuvent pas faire de sport ou s’amuser avec leurs amis, aller au cinéma, manger et rester ensemble … Ils ne peuvent pas non plus se coucher tôt, et cela nuit à leur humeur le lendemain : ils sont endormis et fatigués.
           
            Ils m’ont dit qu’ils n’hésitaient pas à « sauter » leurs devoirs parce que ce n’est pas le plus important, ils m’ont aussi dit que peu de gens les faisaient sérieusement.

            Un étudiant me disait que les cours étaient trop chargés, du coup il n’avait pas assez de temps pour faire tous ses devoirs.

            De mon point de vue, je pense que nous avons trop de devoirs parce qu’au lycée, on finit relativement tard et on a beaucoup trop de devoirs après. Nous n’avons vraiment pas assez de temps pour nous reposer et sortir de l’atmosphère des études.

Aurélie

Do you think that the children have too much homework after school ?

The opinions about children's homework aren't the same for everybody.
Currently, parents begin to criticize homework when their children arrive in 4e.
Lots of people say that working after school is very hard, chiefly since 4e. The teachers should decide together about a « rhythm of working ». Some people would like their children not to have homework when they have a test the next day because some students who do sports after school and have some difficulties to keep awake.
Fortunately, the homework after school is soft particularly before 5e. The children can spend a good time with their friends and keep pace with school work.

Pensez-vous que les enfants ont trop de devoirs après les cours ?

Les opinions à propos des devoirs scolaires des enfants ne sont pas les mêmes chez tout le monde
Couramment, les parents commence à critiquer les devoirs scolaires quand leurs enfants arrive en 4e.
Beaucoup de gens disent que le travail après les cours est très difficile, surtout à partir de la 4e. Les professeurs devraient décider ensemble d'un « rythme de travail ». Certaines personnes voudraient que leurs enfants n'aient pas de devoirs quand ils pratiquent un sport car certains élèves qui font du sport après les cours et ont certaines difficultés à rester éveillés.
Heureusement, les devoirs scolaires après les cours sont particulièrement moins nombreux avant la 5e. Les enfants peuvent passer plus de temps avec leurs amis et peuvent garder le rythme scolaire.
Maxim

Do you think France has to emulate the American school system?
Most Franch students think we should tke example because American students leave school earlier, so they have time to do sports and do them homework at leisure contrary to French students who finish at eighteen 6 p.m and do sports after. Moreover, students, especially young one are more focused in the morning than after lunch. Furthemore Americans have a wider choice of activities.
However a little part think the French school system is better than the American one because French students learn more and have longer holidays than the Americans. One day they will be part of the working world they won't workn from 9 a.mn to 12 a.m, and they won't be used to it. People think they have too much sport and not enough lessons, and teachers ar not strict enough so students aren't focused enough.
To conclude I'll say that according to the French, France should emulate the American shcool system but with strings attached.


Pensez-vous que la France doit prendre exemple sur le système scolaire américain ?

La plus part des élèves pensent que l'on devrait prendre exemple sur les américains car ils quittent l'école plus tôt, donc ils ont le temps de faire du sport et de faire leurs devoirs en prenant leur temps contrairement aux élèves qui finissent à 18h et font du sport après. De plus, les élèves, les jeunes en particuliers, sont plus concentrés le matin qu'après le déjeuné. Par ailleurs les américains ont plus de choix d’activités.
D'autre part, une petite partie pense que le système scolaire français est mieux que le système américain parce que ils travaillent plus et ont des vacances plus longues. Un jour ils feront parti du monde du travail, et ils ne travailleront pas de neuf heures à douze heures, et ils n'y auront pas été habitués. Les gens pensent qu'ils font trop de sport, qu'ils n'ont pas assez de cours,et que les professeurs ne sont pas assez stricts donc les élèves ne sont pas passez concentrés.
Sarah

What do you think about the school curriculum?

Everyone agrees: the school curriculum is too long and it should be lighter or better spread. A majority think that we often can’t finish this program because we don’t have the time to.
Some chapters are too long even if it’s not necessary. For instance, in History, we have to study from the Antiquity to nowadays, but we do the same syllabus again when you have finished. Moreover, there are some chapters that we can’t learn and the next year, it could be annoying. However, some say that the school curriculum is interesting and others say that they don’t care.
Finally, they think that we must have qualified teachers if we want to finish this long syllabus.


Que pensez-vous du programme scolaire ?

Tout le monde est d’accord: le programme scolaire est trop long et devrait être mieux réparti. Une majorité de personnes pense que, souvent, nous ne pouvons pas finir le programme par manque de temps.
Certains chapitres sont trop longs même si ce n’est pas nécessaire. Par exemple, en Histoire, nous devons étudier l’Antiquité jusqu’à aujourd’hui, mais nous recommençons à apprendre ce même programme lorsque nous avons fini. De plus, il y a certains chapitres que nous ne pouvons pas apprendre, et l’année suivante cela peut être embêtant. Cependant, certaines personnes disent que le programme est intéressant et d’autres n’y prêtent pas attention.
Pour conclure, ils pensent que nous devons avoir des professeurs qualifiés si nous voulons finir le programme scolaire.

Margaux


What do you think about working conditions at school?

            People think there’re too many students in class and teachers are not that strict with some students. The good students can work well in all conditions but the others need peace and quiet to concentrate. Because of bad students, some teachers have teaching difficulties.

            Some teachers ask too much from students but some of them don’t. Surprise tests decrease the average and it disappoints students.

            The IT equipment doesn’t always work in good conditions.

            To conclude students can work in good conditions but some of them aren’t serious in class, and in their work, and bully others. Therefore, they don’t create good working conditions in class.


Que pensez-vous des conditions de travail à l’école ?

            Les gens pensent qu’il y a trop d’élèves dans les classes et que les professeurs ne sont pas assez sévères avec certains d’entre eux. Les bons élèves peuvent bien travailler dans n’importe quelles conditions mais d’autres ont besoin de silence pour se concentrer. A cause des mauvais élèves, certains professeurs ont des difficultés pour enseigner.

            Certains professeurs attendent trop des élèves, d’autres, au contraire, ne sont pas assez éxigents. Les contrôles surprises font baisser les moyennes des élèves ce qui les décourage.

            L’équipement informatique ne fonctionne pas toujours très bien.

            Pour conclure, les élèves peuvent travailler dans de bonnes conditions, mais certains d’entre eux ne sont pas assez sérieux dans leur travail, et troublent le reste de la classe. Donc, ils ne créent pas de bonnes conditions de travail dans leur classe.

                                                                                              Clémence

Is the graduation system a good thing?

            A lot of people think the graduation system is not good at all because it creates competition between students. The graduation system generates too much pressure and students work only to get good grades and not to learn basic stuff. They believe a colour system (red for “lesson not learned”, orange for “not enough learned” and green for “learned”) is a better system with less pressure and it has to be generalized. People also think that we associate too much grades to pupils. When they don’t have good ones they are often considered as “stupid”. That is why the graduation system is perceived as an unfair system by a lot of people.

            However, some others think the graduation system is a good thing because they believe competition is advantageous because it encourages students to have better grades. It also allows students to know precisely if the skills are acquired.

Hélène

Le système de notation vous convient-il ?

            Beaucoup de gens pensent que le système de notation n’est pas bien du tout car il crée de la compétition entre les élèves. Selon eux, le système de notation génère beaucoup trop de pression et les élèves travaillent uniquement dans le but d’obtenir de bonnes notes et non pour connaître des choses basiques. Ils pensent que système de couleur (rouge pour « non appris », orange pour « pas assez appris » et vert pour « appris ») est un meilleur système avec moins de pression et qu’il devrait être généralisé. Les gens pensent aussi que l’on associe trop les notes aux élèves ; quand ils n’en ont pas des bonnes ils sont souvent considérés comme « stupide ». C’est pourquoi le système de notation est perçu comme un système injuste par beaucoup de gens.

            Pourtant, d’autres gens pensent que le système de notation est une bonne chose car ils pensent que la compétition est avantageuse car elle encourage les élèves à avoir de meilleures notes. Cela leur permet aussi de savoir précisément si les compétences sont acquises.

Hélène


Are you satisfied with your working conditions?

Some students are gifted: they don’t need to work a lot of hours, when they read their lessons they automatically learn. But it works only for a few people. Those people usually like to do their homework while they listen to music, it’s not a bad thing, and if it does help you don’t worry! Watching TV is also a way to rest after a tired day of school, in my opinion I don’t think it’s the best way… Some of them also like to do it fast but seriously their homework then they get rid of it and can rest. However others think that they need calm, to be alone in their rooms, without any music or noisy sounds. If you need to work this way you’ll succeed! Everybody has their own special way to study. A lot can’t work just after school and need to rest first. I think you might work first and then do what you like, even if you’re tired because after you won’t have the courage to do it.  Then you’ll waste lots of time and spend around 2 hours daily. Well everybody, as I said before have their own special ways to work.

 Etes-vous satisfait de vos conditions de travail?

Certains élèves sont talentueux : ils n’ont pas besoin de travailler pendant des heures, quand ils lisent leurs leçons ils apprennent automatiquement. Mais cela marche seulement pour quelques personnes. Ces personnes aiment souvent faire leurs devoirs pendant qu’ils écoutent de la musique, ce n’est pas quelque chose de mal, si ça vous aide ne vous inquiétez pas !  Regarder la télévision est aussi un moyen de se reposer après une longue journée fatigante de cours, pour mon opinion ce n’est pas la meilleure façon… Certains d’entre eux  aiment aussi faire leurs devoirs ite mais  sérieusement afin de s’en débarrasser et pouvoir se reposer. Cependant d’autres pensent qu’ils ont besoin de calme, d’être seul dans leurs chambres, sans music ou bruits gênants. Si vous avez besoin de travailler de cette manière vous arriverez ! Tout le monde a leur propre manière de travailler. Beaucoup ne peuvent pas travailler juste après l’école et ont besoin de se reposer avant. Je pense que vous devriez étudier d’abord et ensuite faire ce que vous aimez, même si vous êtes fatigués car après vous n’aurez plus le courage pour le faire. Puis vous gâcherez beaucoup de temps et passerez environ deux heurs par jour. Enfin, tout le monde comme je l’ai dit avant a leur propre façon de travailler.

Aurore


Do you underachieve and why?

Some students think their problems at school come from teachers.
According to some, it depends on the subject or that the teachers refuse to help when they are lost.
They also think, some teachers make the students lose their confidence, some are scared of the teachers and of the others
(Jokes).
There should be more help and they think there is too much homework.

So the teachers should be more focused on their pupils, help them when they are lost, take care of homework and test and to help more.
So according to most of the pupils problems come from the teachers.

Rencontrez vous des difficultés scolaires et pourquoi ?

Certains élèves pensent que leurs problèmes à l’école viennent des professeurs.
Selon certains, cela dépend des matières ou le fait que les professeurs refusent de les aider quand ils sont perdus.
Ils pensent aussi que certains professeurs leur font perdre confiance, d’autre ont peur des professeurs et de la réaction des autres.
Il devrait y avoir plus d’aide et ils pensent qu’il y a beaucoup de devoirs.
Donc les professeurs devraient prendre plus d’attention avec leurs élèves, les aidés quand ils sont perdus, et prendre compte des devoirs et des évaluations et plus d’aide.

Donc selon certains élèves les problèmes viennent des professeurs.

Beatrice



Do you think competition at school is a good thing? Why?
Some think that competition pulls students up. They all want to be the best and so they get motivated. Moreover, the working world means huge competition, and it helps them to get used to it. Once it will be part of their way of life, they will always give the best of themselves.
However, others think that it puts too much pressure on students and some are failing at school because of that. It would be the end of mutual help. It creates some inequalities, and makes pupils anxious.

Pensez-vous que la compétition à l'école est une bonne chose? Pourquoi?
Certains pensent que la compétition tire les élèves vers le haut. Ils veulent tous être le meilleur et cela les motive. De plus, le monde du travail est très compétitif, et ils s'habituent ainsi à ce mode de fonctionnement. Une fois qu'ils auront intégré cela dans leur mode de vie, ils seront habitués à toujours donner le meilleur d'eux-mêmes.
Néanmoins, d'autres pensent que la compétition met trop de pression sur les élèves, et que certains sont en échec scolaire à cause de cela. Selon eux, ça serait la fin de l'entraide à l'école. Cela crée des inégalités, et rend les élèves anxieux.
Joséphine


Do you think that students are safe?
Some students think it is impossible to be totally safe because teachers can't look after them, there is still bullying in school. Outside of the high school nobody can protect you against verbal or physical abuse and against racket.
However, others think that pupils can talk to teachers and teachers can trust them.
The high school tries to stop that, they show presentations and invite policeman or people who work in associations to inform and to make student aware.
And if it happens outside high schools, students can call the police.

Est ce que vous penser que les élèves sont en sécurité ?
Quelques élèves pensent que c'est impossible d'être complètement en sécurité car les professeurs ne peuvent pas tout le temps nous surveiller, c'est pourquoi il y a toujours des harcèlements au lycée. A l’extérieur du bâtiment personne n'est là pour nous protéger contre cela ou contre les rackets.
Alors que, d'autres pensent que les élèves peuvent en parler aux professeur, avec leur confiance.
Le lycée essaye d’arrêter ces harcèlements, en montrant des diaporamas, en invitant des policiers ou des associations pour en parler et faire en sorte que les élèves soient au courant.
Et si cela se produit à l'extérieur du lycée, ils peuvent appeler la police.
Salomé


What do you dislike in your teacher’s way of teaching ?

            Some people think that their teachers are boring and disorganized, which makes their classes uninteresting. They think teachers are a little self-centered and can give a lot of homework for the following day, without thinking their students can have a big day or tests the next day.
           
Some teachers let students go out late, sometimes 20 minutes late, and then, students are locked up in school and they have to wait an hour to go home.
           
Too much pressure is difficult for students and they have difficulties to adjust to the rhythm of high school, and teacher’s behaviour doesn’t help. At all.
           
Other thinks that severe teachers can be great, because their classes are organized, understandable and interesting.
           
Some teachers are hard to understand, students can’t follow their classes and they have bad marks at tests. Those teachers don’t explain hard things and students sometimes don’t dare to ask.

Quelles sont les choses que vous n'aimez pas chez vos professeurs?

Certaines personnes pensent que leurs professeurs sont ennuyeux et désorganisés, ce qui rend leurs cours inintéressants. Elles pensent que les professeurs sont un peu égoïstes et peuvent donner beaucoup de devoirs pour le lendemain, sans se soucier si les élèves auront une journée chargée ou des contrôles le jour suivant.

Certains professeurs laissent sortir leurs élèves en retard, parfois de 20 minutes, ce qui oblige les élèves à rester dans le lycée et à attendre une heure pour rentrer chez eux.

Trop de pression est difficile à gérer pour les élèves et ils ont des difficultés à s’ajuster au rythme du lycée, et le comportement des professeurs n’aide pas. Pas du tout.

D’autres personnes pensent que les professeurs sévères sont biens parce que leurs cours sont organisés, compréhensibles et intéressants.

D’autres professeurs sont durs à comprendre, les élèves ne peuvent pas suivre leurs cours et ont de mauvaises notes aux contrôles. Ces professeurs expliquent mal les points difficiles et les élèves n’osent parfois pas demander.

Lorraine

Do you think police has to be more repressive against violence and crime?
        A majority of people think that the police aren’t present enough and don’t do enough patrols. This majority also think that sanctions aren’t repressive enough. They think if the police don’t sanction bullies, bullies will do it again. Some people think that schools also play a role in this problem; some schools aren’t careful with their students and it can be dangerous for them.
But there is also a big problem. Some students do drugs just before class or sell drugs and the police don’t do anything to stop that. Schools don’t do anything either.
In general, people think that the vicinity of schools isn’t sure and the police don’t protect students.
Pensez-vous que la police doit être plus répressive avec les fauteurs de trouble ?
        La majorité des personnes pense que la police n’est pas assez présente et ne fait pas assez de patrouilles. Cette majorité trouve aussi que les sanctions ne sont pas assez sévères. Ils pensent que si la police ne sanctionne pas ces individus, ces derniers recommenceront encore et encore. Une partie accuse les lycées de jouer un rôle dans ce problème: certaines écoles ne font pas assez attention à leurs élèves ce qui peut être dangereux pour eux.
Il y a également un autre problème important. Certains élèves consomment de la drogue juste avant d’aller en cours ou vendent de ces drogues et la police ne fait rien pour arrêter ça. Les écoles non plus.

En général, les gens pensent que les alentours des écoles ne sont pas sûrs et que la police ne protège pas suffisamment les éleves. 
Théo

1 commentaire:

  1. Do grades matter?
    Ashley, Daniel - No, grades can be skewed easily. There are so many factors to take into consideration. Isiah - So people who are good in the class are bad a taking test. Kayla - So people have much more 'street' smarts and not 'book' smarts.

    Do you think France should adopt the US School System?
    It would be a hard transition to make. No, it would change too many schedules and parents would not be able to make the change very easily.

    Do you think students feel safe at school?
    CJ - not in the United States. We have a lot of school shoots and bomb threats. Ashley - It makes me feel unsafe when we have a bomb threat but they will not let us leave the school. Kayla - No, Some people are bullied very bad.

    What do you think about sports at school?
    Addie - They encourage student well-being. It keeps students involved with the school and their school work because you are not allowed to play the sport unless you pass all your classes. Carlos - They keep students out of trouble after school. Ashley - It is a great way for students to release stress and frustration. Haily Wood - But, I think sometimes they are overdone.

    RépondreSupprimer